Erdogan a cumparat Kanal D. Alaturi de ziarul Hürriyet si CNN Türk.


Stirea zilei (desi in unele medii nu era o surpriza) este ca Demirören Media Group, condus de un patron apropiat presedintelui turc Recep Tayyip Erdogan, a achizitionat toate publicatiile si posturile TV ale Dogan Media Group, între care Hürriyet, Kanal D, Posta, Fanatik, CNN Turk, DHA .

Dogan Media Group este prezent si în România, cu postul de televiziune Kanal D.

Un jurnalist de la Hürriyet  a confirmat tranzactia, precizând pentru Reuters ca toti colegii sai au fost informati în acest sens. "Tot personalul a fost informat. O declaratie detaliata privind tranzactia va fi facuta astazi la bursa din Istanbul."

Aydin Dogan, unul din cei mai mari patroni de presa din Turcia (in curand fost...), se retrage astfel de pe piata media din Turcia dupa peste 40 de ani de prezenta.
erdogan cumpara kanal d

Dogan vanduse deja publicatiile Milliyet si Vatan catre Demirören Media Group în 2011.

Bratul mediatic al lui Dogan Holding și a fondatorului său octogenar, Aydin Dogan, au fost văzute de mult timp ca parte a instituției seculare a Turciei.

Presedintele Erdogan a acuzat în repetate rânduri compania de părtinire negativa față de partidul său AK, adept al islamismului, lucru pe care compania la negat mereu.

De tendinta kemalista, Grupul Dogan s-a confruntat în ultimii ani cu numeroase controale fiscale si a atras numeroase critici din partea lui Erdogan, prompt în denuntarea „presei tradatoare“.

În 2009, lui Dogan Media i s-a aplicat o amendă de 2,5 miliarde de dolari pentru impozite neplătite, oponenții guvernamentali considerand asta drept o încercare de a zdrobi critica mediatică a lui Erdogan.

În urma achitarii facturii fiscale, Aydin Dogan a fost nevoit să vândă in 2011 ziarele grupului: Milliyet și Vatan lui Demiroren. De atunci, restul grupului media a adoptat o poziție pro-guvernamentală puternică si fatisa.

Aceasta tranzactie creste monopolul regimului Erdogan asupra presei turce,

Astfel, in opinia jurnalistului franco-turc Sami Kiliç, Erdogan a impus un sistem de control asupra presei stratificat pe trei trepte.

„Presa din Turcia este controlata pe larg de Erdogan si apropiatii sai, care au introdus un sistem pe trei trepte: presa structurii, numita „Havuz“, presa pro-guvernamentala, condusa de amici, si presa domestica, dirijata de patroni avizi de publicitate“, explica el într-un articol publicat în Les Cahiers de l’Orient.

În urma acestei tranzactii, 21 din cele 23 de mari ziare din Turcia se vor afla sub controlul unor companii care îl sustin pe Erdogan, potrivit publicatiei de stânga „Birgun“.

Jurnalistii de la Birgun estimeaza ca 90% din presa turca va publica de acum inainte articole în favoarea guvernului.

Expertii occidentali considera ca asta este un pas normal pentru Turcia lui Erdogan. Blocheaza Facebook si Twitter când vor muschii lui, aproape toate publicatiile din opozitie au fost închise, iar jurnalisti sunt condamnati la închisoare pe viata, 



Comentarii